....

....

donderdag 29 november 2012

Homemade christmas decorations



 
Kerst is voor mij de mooiste tijd van het jaar.
Ik vind het heerlijk om mijn huis in kerstsfeer
te decoreren



Ben al weken bezig met decoraties te bedenken
en te maken.



Hier alvast een paar dingen


Kerstsokken voor in de slaapkamer, zo simpel te
maken van een lapje katoen en wat kantjes en knoopjes.



Een met een beetje rood, want dat hoort voor
mij echt bij  kerst.


Deze krans heb ik nog van vorig jaar.
Ook heel simpel om zelf te maken.
Lekker naar het bos om dennenappels te zoeken,
en er dan een mooie krans aan overhouden
is toch super leuk.
TIP
Knip de punten van de dennenappels af
en lijmt ze met een lijmpistool vast op een strokrans
een beetjes sneeuw erover spuiten en je hebt een mooie
KRANS



Schaatsen van M.D.F. gefiguurzaagd, en
in verschillende kleuren geverfd, de
labeltjes zijn van Blokker



Bij de zeeman heb ik voor 1 euro deze plakletters gekocht
en ze op mijn kaarsen geplakt.



Ook deze kaarsvet vormpjes heb ik nog van vorig jaar.
Ik vind ze nog steeds leuk
gewoon restjes kaarsvet smelten en het in een vormpje gieten,
met een stokje er een gaatje in prikken,
even laten afkoelen en het voorzichtig uit het vormpje
drukken.
Heb ik jullie een klein beetje kunnen inspirenen??
Ik ben benieuwd wat jullie allemaal aan het maken zijn.

Lieve groet Nelly

25 opmerkingen:

Krek wak wou zei

Je hebt me helemaal geinspireerd, Nelly! Geweldig zeg wat je allemaal hebt gemaakt! Die kerstsokken werkelijk super mooi; kei leuk met die tekstjes erop! En van dennenappelkransen krijg ik geen genoeg! ik heb er ook nog in de schuur liggen maar die komen zeker weer tevoorschijn!
Fijne avond en liefs van Nicole

Home and Lifestyle zei

Dat wordt een ritje naar Zeeman ;)! Ik dacht trouwens dat je op de laatste foto dropjes ging uitdelen, maar het lijkt mij toch niet verstandig daar mijn tanden in te zetten...

Lieve groet, Ingrid

Barbara zei

Super leuke ideeën, maar dit jaar wordt het gewoon kerst spullen gebruiken die ik al heb. Wel nu alvast inspiratie opgedaan voor volgend jaar.

Lieve groet,
B.

Ger zei

Heerlijk toch om zoveel energie,tijd en zin te hebben om je al weken uit te leven met alles wat de Kerst zo sfeervol maakt.

Nee,hier nog niks te bespeuren wat Kerst aangaat....
Ach....ik zit er niet zo over in,
had de laatste tijd hele andere dingen aan m'n hoofd en
december moet nog beginnen,komt goei.
Was toch al niet van plan om er een druk en bont geheel van te maken.

Geniet van je voorbereidingen en liefs,
Ger

Ans van Ispelen zei

Wat een leuke ideetjes.
Die schaatsen bijvoorbeeld,hoe je die gemaakt hebt,dat is ook een vondst.
Echt prachtig.

Groetjes Ans

What's in a day zei

Nelly, ik smul van je post...zo leuk al die ideetjes, schaatsen heb ik ook al gezaagd, moeten nog in de verf, hi,hi, en de bordjes die jij bij Blokker kocht, heb ik zelf pas gemaakt...heerlijk warm die wintersfeer
Bedankt voor je tips!!!

Lieve groetjes,
♥Eefie

Anoniem zei

Wat een leuke sfeer heb je weer gemaakt, helemaal genieten! Vandaag kocht ik zelf wat advents-groen en kaarsen, om langzaam weer een beetje in de sfeer te komen. Nu mijn huis ook aan de grijze kant is (voor het eerst ha ha, het was altijd nogal bont) ga ik proberen mijn kerst- en adventsassecoires hier ook aan aan te passen.. dus dank voor dit leuke logje!

Joke zei

Een gezellig winters sfeertje bij jou Nelly.
En voor mij is de December maand de meest sfeer volle maand van het jaar.
De geitenwollen sokken zelf gebreid??? .
En nu maar hopen dat je man ze niet gaat zoeken want ze horen er helemaal bij.

Groetjes Joke

House of Seasons zei

Superleuk zeg!
liefs
Lia

Anoniem zei

Je bent echt al helemaal in de mood, Nelly. Eerlijk gezegd ben ik ook al een beetje bezig, maar ik ben altijd heel zuinig met veel versiering. Doe ook veel met levende materialen. Komt vanzelf voorbij.
Maar je hebt echt al leuke dingen gemaakt.
Veel plezier!

Lieve groet,
Gerry

Het witte huis met de zwarte deur zei

Hoi Nelly,

Wat een leuke ideeen heb je!! Leuk die stikkers
op die kaarsen met God Jul. Heerlijk weer die kersttijd.

Fijne avond,
Patries

La Blomst-Living zei

Je komt al aardig in de Kerstsfeer!
Handig die stickers! En wat een gave koffers trouwens!
Lieve groet, Linda

Unknown zei

Superleuk nelly, wat een sfeertje zeg! ook ik ben druk bezig maar eerst voor mijn fair van a.s. zaterdag...daarna komt mijn huis haha! maar ik geniet al met jou mee! groeten, Jacqueline

Johanna Zweden zei

Wat sfeervol enig
Fijn weekeinden groetjes Joke

Christine zei

beste Nelly ,
ik geniet van de sfeer in je huis .
Ik wens je een prachtige dag ,
Christine

Juliëtte zei

Wat een heerlijke kerstsfeer bij je!!
En wat een leuke kerst spulletjes heb je gemaakt!
Het idee van de kaars vormpjes vind ik ook super!

Liefs, Juliëtte

Pascale zei

Oh help. Teveel inspiratie. Ik wou dat ik tijd had. Superleuke dingen heb je gemaakt zeg. Ik ben ook dol op kerst, en de bijbehorende versieringen. Ben ook al lekker bezig. Bedankt voor al je leuke ideëen. Liefs, Pascale

ilona zei

Wat een mooi winters sfeertje. Echt leuk gemaakt allemaal! Fijn weekend, Ilona.

MARIANNE zei

Wat een super gaaf sfeervol geheel is het al bij jou...en wat creatief ben je toch, geweldig hoor!
Ik heb de idééen wel en zie er genoeg voorbij komen die ik ook zou willen hebben...maar het wil er steeds maar niet van komen, steeds een beetje in de lappenmand, en nu ook weer grieperig, zelfs de gewone dagelijkse dingen willen niet zo vlotten...hopelijk krijg ik nog een opleving voor de feestdagen, en komt er ook nog iets creatiefs uit mijn handen...ha,ha!

Een fijn weekend hoor!
Groetjes Marianne.

Plenty of Presents zei

nog even sinterklaas afwachten en dan mag ik los. je hebt mooie dingen gemaakt en je inspireert me zowiezo met je geweldige sfeerfoto's. bedankt voor je leuke,lieve reactie. fijn weekend .groetjes Paula

Anoniem zei

Wat zie ik weer een hoop leuke dingen bij je, Nelly!! Ik moet nog even geduld hebben, bij ons is morgen het sint feest.... dus ik zit nog volop in de sint decoratie.... Maar na't weekend ga ik "los" hoor!! Ben ook en echte kerst- fan!!
Ben benieuwd naar nog meer mooie foto's van je!

Fijn weekend!
Groetjes Sandra

Blomkje en Wenje zei

Je hebt me zeker geinspireerd! Wat ben je toch creatief, mooi hoor!

Fijn weekend

Groetjes, Pietrik

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Ooooo wat een inspiratie♥ allemaal ...mijn hoofdje tolt ervan nu ..☺♥
Allemaal Prachtig♥ hoor ook die letters♥ op je kaarsen♥ een leuk idee♥..!!
Wens je fijne knutselweek♥ Liefs♥ Gaby..♥

Anneke zei

Wat zie ik leuke dingen bij je. Ik ga je blog eens goed bekijken hoor. Die vormpjes echt een leuk idee.
En ik ga je van nu af volgen. Ik wil nog veel meer van je zien.
groeten Anneke

Velud'arte zei

I really love your blog!!! Congratulations!